[:en]425. Clouds…[:it]425. Nuvole…[:]

[:en]Roberto Cavalli425. Clouds…

When I look up at the clouds I want to call out to them ‘Wait for me, I want to come with you!’

I have always been fascinated by the sky, it has always given me a sense of infinity.

When I decided to learn to fly a helicopter, my dream was to turn myself into a modern Icarus and fly higher and higher, get closer to the sun and catch some of its energy…

Luckily the helicopter blades are not made of wax but of composite material which tolerates mechanical stress and high temperatures… The helicopter is an amazing machine that holds a great fascination for me. To become a helicopter pilot was one of my big dreams.

I remember that as soon as I was able to pilot my helicopter I couldn’t wait to get home after a long day at work and get up in the air and fly over my beloved Florence. It was the best part of my day. The photographers call it the Golden Hour. It’s that time of the day between the end of the day and the beginning of the sunset when the sun is approaching the horizon and the sunlight has to pass through more of the atmosphere so more of the light is indirect changing the lightning radio. For a very brief time colours magically enjoy a golden glow, more vivid…

Flying over Florence chasing the sunset is something special, something magical… a show that the eyes see, that enters your heart and is imprinted in your memory but is so difficult to express in words alone and yet is palpable…

The clouds are there to make the setting for this show… their shapes, that no hand has drawn, give their own meaning to the sky… What would a sky without clouds be?

The Golden Hour lasts only a short while… just moments that are gone as quickly as they appear… Fortune favours those who are prepared.

I often wonder why so many good things are gone in a flash… we live so intensely in such ephemeral moments…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog
Cavalli Island[:it]Roberto Cavalli425. Nuvole…

Quando guardo le nuvole mi viene voglia di dirgli “Aspettatemi… voglio venire con voi!”

Sono sempre stato affascinato dal cielo… mi ha sempre ispirato un grande senso di pace, di infinito.

Quando ho deciso di prendere il brevetto di pilota di elicottero il mio sogno era quello di trasformarmi in un moderno Icaro e volare sempre più in alto, avvicinarmi al sole e catturare un po’ della sua energia…

Ma per fortuna le pale dell’elicottero non sono fatte di cera ma di materiale composito che sopporta bene gli stress meccanici e le alte temperature… L’elicottero è un mezzo incredibile che mi ha sempre affascinato molto. Diventare pilota di elicottero è stato uno dei miei grandi sogni.

Mi ricordo che appena presi il brevetto non vedevo l’ora di arrivare a casa dopo una lunga giornata di lavoro per alzarmi in volo sopra la mia Firenze. Era il momento più bello della mia giornata. I fotografi la chiamano Golden Hour. È quel momento della giornata che sta fra la fine del giorno e l’inizio del tramonto quando il sole si appresta all’orizzonte e la potenza della sua luce si affievolisce, i raggi diventano tangenti e la luce non è più diretta ma riflessa. I colori magicamente diventano più dolci, più vividi, tutto assume una colorazione dorata…

Sorvolare Firenze durante la Golden Hour e inseguire il calare del sole incrementando l’altezza di volo è qualcosa di speciale, di magico… uno spettacolo che gli occhi vedono, che ti entra nel cuore e si imprime nella memoria ma è così difficile da esprimere solo con le parole, eppure è palpabile…

Le nuvole sono lì a fare da cornice a questo spettacolo… le loro forme, che nessuna mano ha disegnato, danno un senso al cielo… Cosa sarebbe il cielo senza nuvole?

La Golden Hour dura pochissimo… pochi attimi che sfuggono via in un baleno… La fortuna aiuta coloro che sono preparati a catturare l’attimo.

Spesso mi chiedo perché cosi tante cose belle durano così poco… Momenti effimeri da vivere intensamente…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog
Cavalli Island[:]