[:en]394. How can you not take a cue from an Artist like God…?[:it]394. Come si fa a non prendere spunto da un Artista come Dio…?[:]

[:en]Roberto Cavalli394. How can you not take a cue from an Artist like God…?

How can you not take a cue from an Artist like God…? Just look around and discover the greatness of Creation in even the smallest things around us… so perfect… shapes and colors joined in such a perfect harmony…

My creative process began when, as young man, I decided to enroll in the School of Art, in Florence. The artistic bent was already in my family. My grandfather, Giuseppe Rossi, was an artist of the Macchiaioli school.  His paintings are exhibited in the Uffizi Gallery in Florence.

My career has been an adventure… a great adventure full of great achievements and some difficult times.

I was very young when I started to paint on fabrics creating shirts and pullovers. I worked twenty hours a day in a small rented garage…

How many dreams… how many hopes… how many difficulties…
Then the first orders came…

I decided to experiment with leather, but it was too hard as a material for clothes so then I decided to use that very fine and soft leather used for gloves.

When I showed my first works in printed leather to Hermes, which was already my client for printed fabrics, they were thrilled. They invited me to visit them in Paris.  They wanted exclusivity.

That’s when I decide that I will become a fashion designer.  I want to create beautiful clothes to enhance the beauty of women.  I want every woman to be able to feel admired… courted… beloved…

It’s the end of the 60s… I am drawing my first collection and presenting it in Paris.  Journalists are captivated by my fashion but orders are modest.

The first big success came a few years later, in 1971, at the fashion show at the Sala Bianca of the Palazzo Pitti in Florence.  The journalists and buyers love my patchwork leathers and finally the orders arrive.

My passion for art and admiration for God, the greatest artist, let me begin and continue to make my way in the fashion world and be welcome there.

I continue my creative path, experimenting, inventing new ways and methods for the creation of what will become the Cavalli Style…

Part 1 of 3, to be continued…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog

 

Roberto Cavalli Fall/Winter 2015-16

Roberto Cavalli Fall/Winter 2015-16 – details

[:it]Roberto Cavalli394. Come si fa a non prendere spunto da un Artista come Dio…?

Come si fa a non prendere spunto da un Artista come Dio…? Basta guardarsi in torno e scoprire la grandezza del creato nelle piccole cose che ci circondano… così perfette… forme e colori uniti da un’armonia così perfetta…

Il mio percorso creativo inizia da giovane quando decido di iscrivermi alla Scuola D’Arte di Firenze. La vena artistica era già nella mia famiglia. Mio nonno, Giuseppe Rossi, è stato un artista della corrente dei Macchiaioli, i suoi quadri sono esposti nella galleria degli Uffizi a Firenze.

La mia carriera artistica è stata un’avventura… una grande avventura piena di grandi soddisfazioni ma anche di momenti difficili.

Ero giovanissimo quando iniziai a dipingere sui tessuti creando magliette e pullover. Lavoravo venti ore al giorno in un piccolo garage preso in affitto…

Quanti sogni… quante speranze… quante difficoltà…
Poi arrivano i primi ordini…

Decido di sperimentare con la pelle, ma era un materiale troppo duro per creare abiti e decido quindi di usare quella pelle finissima e morbidissima utilizzata per i guanti.

Quando mostro le mie prime realizzazioni in pelle stampata a Hermes, che è già mio cliente per le maglie, ne sono entusiasti. Mi invitano a Parigi. Vogliono l’esclusiva.

Quello è il momento in cui decido che sarei diventato uno stilista. Voglio creare abiti meravigliosi per esaltare la bellezza delle donne. Voglio che ogni donna sia in grado di sentirsi ammirata… corteggiata… amata…

È la fine degli anni 60… disegno la mia prima collezione e la presento a Parigi. I giornalisti sono entusiasti della mia moda ma gli ordini sono modesti.

Il primo grande successo arriva un paio d’anni dopo, nel 1971, alla sfilata nella Sala Bianca di Palazzo Pitti a Firenze. Il mio patchwork di pelle riscuote il consenso di giornalisti e buyers e finalmente arrivano gli ordini.

La mia passione per l’arte e l’ammirazione per Dio, il più grande Artista, mi permettono di farmi strada nel mondo della moda…

Continuo il mio percorso creativo, sperimentando, inventando nuovi modi e metodi per la creazione di quella moda che diventerà lo Stile Cavalli…

Parte 1 di 3, continua…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog

 

Roberto Cavalli Fall/Winter 2015-16

Roberto Cavalli Fall/Winter 2015-16 – details

[:]