[:en]408. Cavalli Island, Florence, Las Vegas…[:it]408. Cavalli Island, Firenze, Las Vegas…[:]

[:en]Roberto Cavalli408. Cavalli Island, Florence, Las Vegas…

I left Cavalli Island for a quick trip to Florence and then took a flight to Las Vegas!

Cavalli Island, Florence, Las Vegas. What is common to these three places? The common denominator is the pleasure of discovering and rediscovering the beauty of our planet…

Cavalli Island is a haven of peace where you are in close contact with an enchanted Nature.  You are in a different world where you rediscover the pleasure of long silences and long walks… where you look inwardly and rediscover yourself.  Cavalli Island is a gift of Nature…

Florence is Art. Florence is the beginning of modern culture. Florence is the Renaissance, a physical and spiritual re-birth, the pursuit of beauty in all its possible forms.  Florence is inspiration and creativity.  Florence is the source of everything… Florence is home.  Strolling along the streets of Florence is like traveling in time… if you half close your eyes you can experience that medieval magic the sounds and smells of the Renaissance… then when you open them again you realize that here time has never passed…

Las Vegas is the city of fun, a city of toys for adults… Las Vegas is the city of excess, everything is double, triple and even more. It attracts wit, quick-wittedness and focus… a place where people understand the odds!  I like its lights, its colours, the fact that here nobody watches the clock… it is always the right time and right time is now. Las Vegas is a world apart… everything is possible here, everything is allowed… because what happens in Vegas stays in Vegas!

I’m here for a few days for the pleasure of meeting some dear friends and savouring the pleasures of excess! You know my little passion for having a little flutter.  Here I like to alternate moments of complete relaxation with a rendezvous at the gaming tables.  I like the risk, I like to feel the adrenaline entering the bloodstream… The balance at the end always seems even.  Sometimes I win and others I lose, but I am able to console myself with the thought that I’m lucky in Love!!!

Un grande abbraccio…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog

MGM.Grand.Las.Vegas

Las Vegas - The view from my Hotel Room

Las Vegas – The view from my Hotel Room

[:it]Roberto Cavalli408. Cavalli Island, Firenze, Las Vegas…

Ho lasciato Cavalli Island per una breve sosta a Firenze e poi di nuovo in volo, destinazione Las Vegas!

Cavalli Island, Firenze, Las Vegas. Cosa hanno in comune queste tre località? Il comune denominatore è il piacere di scoprire e riscoprire le bellezze del nostro pianeta…

Cavalli Island è la pace, il contatto con una natura incantata. È un po’ come ritrovarsi in un mondo diverso dove si riscopre il piacere dei lunghi silenzi, delle lunghe camminate… guardarsi dentro e riscoprirsi. Cavalli Island è un dono della natura…

Firenze è Arte. Firenze è l’inizio della cultura moderna. Firenze è il Rinascimento, la ricerca della bellezza in ogni sua possibile forma. Firenze è l’ispirazione e la creatività. Firenze è l’origine di tutto… Firenze è casa. Passeggiare per le strade di Firenze è come viaggiare nel tempo… se socchiudi gli occhi riesci a sentire i rumori e i profumi del Rinascimento… e quando li riapri scopri che qui il tempo non è mai passato…

Las Vegas è la città del divertimento, una città dei balocchi per adulti… Las Vegas è la città degli eccessi, qui tutto è doppio, triplo e anche di più…! Mi piacciono le sue luci, i suoi colori, il fatto che qui gli orologi non servono… è sempre l’ora giusta e il tempo sembra non scorrere. Las Vegas è un mondo a parte… qui tutto è possibile, tutto è permesso… anche perché quello che succede a Las Vegas rimane a Las Vegas! – “What happens in Vegas stays in Vegas!”

Sono qui per qualche giorno per il piacere di incontrare dei cari amici e assaporare il piacere dell’eccesso! Conoscete la mia piccola passione per il gioco e qui mi piace alternare momenti di completo relax a qualche rendezvous ai tavoli da gioco. Mi piace il rischio, sentire l’adrenalina che entra in circolo… Il saldo alla fine è sempre in pareggio, qualche volta vinco e altre perdo ma mi consolo al pensiero che sono comunque fortunato in Amore!!!

Un grande abbraccio…

I LOVE YOU

Roberto Cavalli Blog

MGM.Grand.Las.Vegas

Las Vegas - The view from my Hotel Room

Las Vegas – The view from my Hotel Room

[:]

2 replies

Comments are closed.