Color is my life

Fashion is color and vice versa.
It is difficult to imagine Roberto Cavalli’s creations without those wonderful, subtly nuanced, hues that that make his colors unique.
There is a relationship that binds color with our moods, our feelings, our  inmost sensibilities themselves that we wish to convey when we decide to wear a certain color.
But what are Roberto’s favorite colors?
“… It depends on my mood. Sometimes it depends on where I am, sometimes I adore and love red, sometimes the yellow when I am in the country because the yellow that is with the green and around me I say, “Fantastico!” I love the turquoise when I am in my boat and around me you have the light blue, the dark blue, and I say, “My God, I love this special turquoise combination.” I love the combination of colors. Color is my life.”

4 replies
  1. michiko reyes
    michiko reyes says:

    this dress is really stunning! another good work from RC! its good they post his work so the people will have a chance to glance in his fabulous works..: )

  2. Mathias
    Mathias says:

    Intingere il pennello la ove i sentimenti si nascondono è la cosa più difficile per molti. Farne un disegno poi è quasi impossibile… Roberto sembra non faccia altro, per ogni pur minima sfumatura sfiora sempre quei colori che nascondono l’amore. Una vita in bianco e nero trova espressione specchiandosi nelle sfumaure più pure che l’animo umano abbia donato, regalandole ed infondendole qualunque sorta di sentimento. I colori come le pellicce sono quel marchio di assoluta unicità che nessuno è in grado di realizzare con la perfezione e la più grande naturalezza un vestito in grado di regalare gioie più pure. Nessuno tranne Roberto. Questo è forse il suo segreto più grande, il “marchio d’autore” che fa riconoscere un capo Cavalli da qualunque altro, perchè proprio in quel momento dici… Ooooh.

Comments are closed.